TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Fortepian w twórczości Witolda Lutosławskiego - 02 Rozdz. 2 Fortepian solowy i kameralny w procesie kształtowania się stylu kompozytorskiego Witolda Lutosławskiego autor: Agnieszka Kopińska
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Fortepian w twórczości Witolda Lutosławskiego - 02 Rozdz. 2 Fortepian solowy i kameralny w procesie kształtowania się stylu kompozytorskiego Witolda Lutosławskiego

Rola czynnika percepcyjnego w interpretacji wykonawczej. W setną rocznicę urodzin kompozytora
Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-8012-183-6
Wydanie: 1, 2014 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
14,00 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 14,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2014 r. 14,00 zł
 
 

<b>100/100 LUTOSŁAWSKI – rok 2013 Rokiem Witolda Lutosławskiego</b> – książka Agnieszki Kopińskiej wpisuje się w trwający właśnie <b>Rok Witolda Lutosławskiego</b>.



Praca niniejsza na bazie problematyki interpretacyjnej utworów fortepianowych i kameralnych Witolda Lutosławskiego rozwija wątek podjęty przez samego kompozytora – spojrzenie na dzieło muzyczne z punktu widzenia odbiorcy. Będąc próbą podsumowania odkryć z dziedziny psychoakustyki i psychologii muzyki przydatnych w praktyce wykonawczej muzyki współczesnej, eksploruje jednocześnie rozległe możliwości zastosowania podejścia percepcyjnego, definiując efektywne i uniwersalne środki wyrazu artystycznego użyteczne w szeroko pojętym wykonawstwie muzycznym.

Publikacja jest adresowana do grona muzyków oraz osób pozostających pod urokiem sztuki Witolda Lutosławskiego, ale także do wszystkich czytelników zafascynowanych tematem percepcji muzycznej i możliwościami praktycznego wykorzystania jej mechanizmów w kreowaniu muzyki. Punktem wyjścia rozważań jest przedstawienie oddziaływania określonych środków kompozytorskich na odczucia słuchacza, dlatego podjęta tu tematyka może stanowić inspirujący materiał także dla twórców nowej muzyki.

„Autorka z dużą dozą odwagi podejmuje fundamentalną dla wykonawstwa i odbioru dzieła muzycznego tematykę, która – co paradoksalne – rzadko jest w tak dogłębnej formie podejmowana w akademickiej dydaktyce instrumentalnej. (…) O wartości jej pracy stanowi także różnorodność spojrzeń na percepcję (…) dzieła muzycznego poprzez każdy z elementów triady: kompozytor – wykonawca – słuchacz. (…) podkreślić należy również dydaktyczne walory pracy, która może być pomocna w kształceniu akademickim. Przetransponowanie idei tu zawartych może istotnie wpłynąć na wzbogacenie posiadanych środków wyrazu młodego muzyka zagłębiającego się w wykonawstwo muzyki XX w. a także istotnie poszerzyć wiedzę studentów teorii muzyki i muzykologii.” (z recenzji wydawniczej prof. AM w Katowicach Zbigniewa Raubo).

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Firma Księgarska Beta akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier